Serviciile noastre
CONSULTANȚĂ AFACERI ȘI MANAGEMENT
A. RESTRUCTURAREA OPERAȚIONALĂ
Restructurarea operațională reprezintă identificarea cauzelor de performanță nesatisfăcătoare ale unei companii și elaborarea strategiilor pentru a atinge îmbunătățirea performanței și o eficiență operațională superioară a afacerii. Scopul urmărit este creșterea profitabilității operațiunilor cu consecința directă a obținerii unei creșteri de durată a performanței afacerii în beneficiul acționarilor, a colaboratorilor și a partenerilor. Restructurarea operațională se concentrează pe dezvoltarea următoarelor direcții strategice:
B. RESTRUCTURAREA FINANCIARĂ
Când o companie se află în dificultate financiară și nu își poate plăti datoriile (fiscale, financiare sau comerciale) sau își încalcă angajamentele față de angajați și colaboratori, managementul acesteia poate adopta măsuri menite să protejeze afacerea și să ofere întreprinderii o platformă de funcționare stabilă. Există o gamă largă de opțiuni pentru ameliorarea „sănătății financiare” a unei companii – de la îmbunătățiri operaționale auto-inițiate și reorganizarea extrajudiciară, până la proceduri de restructurare sub controlul judiciar. Procedurile adoptate de către managementul statutar al companiei pot include:
C. RESTRUCTURAREA FISCALĂ ( ORDONANȚA 6/2019 PRIVIND INSTITUIREA UNOR FACILITĂȚI FISCALE)
Putem oferi asistență fiscală și juridică companiilor care doresc să-și restructureze datoriile guvernamentale, în conformitate cu Ordonanța Guvernului numărul 6/2019, respectiv obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2021 şi neachitate până la data emiterii certificatului de atestare fiscală, precum şi obligaţiile bugetare accesorii. Activitățile principale desfășurate într-un astfel de caz sunt:
a) înlesniri la plata obligaţiilor bugetare. Prin înlesniri la plata obligaţiilor bugetare, în sensul prezentului capitol, se înţelege plata eşalonată a obligaţiilor bugetare principale, precum şi amânarea la plată a accesoriilor şi/sau a unei cote din obligaţiile bugetare principale, în vederea anulării potrivit art. 18.
b) conversia în acţiuni a obligaţiilor bugetare principale, în condiţiile reglementate la art. 264 din Codul de procedură fiscală;
c) stingerea obligaţiilor bugetare principale prin darea în plată a unor bunuri imobile ale debitorului, potrivit dispoziţiilor art. 263 din Codul de procedură fiscală;
d) anularea unor obligaţii bugetare principale potrivit art. 18.
Societatea DDG Insolvency IPURL este membră a Uniunii Naționale a practicienilor în Insolvență din România din anul 2011, fiind legal abilitată să ofere consultanță în cadrul procedurilor judiciare de prevenire a insolvenței. Legislația din România prevede două astfel de proceduri:
A. ACORDUL DE RESTRUCTURARE
Acordul de restructurare constituie un instrument de prevenire a insolvenței care se aplică companiilor aflate în stare de dificultate, dar care nu se află încă în stare de insolvență, respectiv nu se regăsesc în incapacitate de plată. Cadrul normativ care permite perfectarea acordului de restructurare a fost introdus în legislația națională în anul 2022, ca urmare a transpunerii Directivei (EU) 2019/1023 privind restructurarea și insolvența.
Măsurile de restructurare propuse printr-un acord de restructurare pot fi:
Daca acordul de restructurare este avizat/întocmit de către practicianul în insolvență, votat de către creditori sau confirmat de judecător, activitatea companiei va fi restructurată în mod corespunzător, acordul confirmat fiind opozabil tuturor creditorilor afectați, inclusiv celor care au votat împotrivă sau nu și-au exprimat votul.
Pe durata acordului de restructurare, administratorul restructurării va monitoriza implementarea acordului și va transmite trimestrial creditorilor afectați, un raport de analiză prin care va prezenta modalitatea de îndeplinire a acordului, precum și dacă se menține viabilitatea afacerii.
B. PROCEDURA CONCORDATULUI PREVENTIV
Procedura concordatului preventiv reprezintă procedura judiciară de prevenire a insolvenței, a cărei deschidere suspendă executările silite în condițiile prezentei legi, iar debitorul își redresează activitatea și își achită total sau parțial creanțele afectate în baza unui plan de restructurare votat de creditorii ale căror creanțe sunt afectate și omologat de judecătorul sindic.
Măsurile de restructurare care pot fi propuse în cadrul unui astfel de plan sunt:
Principalele atribuții ale administratorului concordatar sunt următoarele:
a) întocmeşte raportul privind starea de dificultate a debitorului, lista creanţelor şi lista creanţelor în litigiu;
b) elaborează sau, după caz, asistă debitorul în elaborarea planului de restructurare;
c) asistă debitorul sau, la cererea acestuia, negociază planul de restructurare şi face demersuri pentru soluţionarea pe cale amiabilă a oricărei dispute între debitor şi creditori ori între creditori;
d) poate solicita judecătorului-sindic verificarea legalităţii constituirii categoriilor şi subcategoriilor de creanţe;
e) convoacă, dacă este cazul, şedinţe colective ale creditorilor titulari ai unor creanţe afectate şi întocmeşte procesul-verbal al acestora;
f) supraveghează îndeplinirea obligaţiilor asumate de către debitor prin planul de restructurare;
g) întocmeşte, depune la dosarul cauzei şi transmite creditorilor afectaţi rapoarte trimestriale asupra activităţii sale şi a debitorului;
h) monitorizează şi, dacă este cazul, asistă debitorul la implementarea planului de restructurare prin orice acţiuni prevăzute prin acesta sau care sunt necesare în vederea realizării planului, cum ar fi: măsuri operaţionale, valorificare de active, valorificarea întreprinderii sau a unei părţi din aceasta ca ansamblu independent;
Termenul pentru satisfacerea creanțelor stabilite prin concordatul preventiv este de 24 de luni de la data omologării acestuia prin hotărâre executorie, cu posibilitatea de prelungire cu 12 luni.
Efectele principale ale omologării concordatului sunt următoarele:
Procedura de insolvenţă constituie o procedură judiciară colectivă avînd ca scop acoperirea pasivului debitorului, procedură în cadrul căreia debitorul beneficiază, atunci când este posibil, de şansa de redresare a activităţii sale.
Procedura generală de insolvență reprezintă procedura de insolvenţă prin care un debitor care îndeplineşte condiţiile legale în materie, intră, după perioada de observaţie, succesiv, în procedura de reorganizare judiciară şi în procedura falimentului sau, separat, numai în reorganizare judiciară ori doar în procedura falimentului;
Conform legii nr. 85/2014, atribuțiile de administrare judiciară sau lichidare judiciară nu pot fi îndeplinite decât de către o persoană fizică sau persoană juridică, care deține calitatea de practician în insolvenţă, potrivit legii. Societatea DDG Insolvency IPURL este membră a Uniunii Naționale a practicienilor în Insolvență din România din anul 2011, fiind legal abilitată să ofere consultanță în cadrul procedurilor judiciare de insolvență, respectiv să își asume atribuțiile de administrare judiciară sau lichidare judiciară.
Societatea a acumulat o experiență vastă în cadrul a sute de dosare de insolvență gestionate cu succes pe întreg teritoriul României.
Principiile care guvernează activitatea practicianului în insolvență, sunt:
Societatea noastră oferă următoarele servicii:
Aceste proceduri se aplică atât societăților înființate în temeiul Legii 31/1990 cât și ONG-urilor (asociații și fundații) care, prin hotărârea după caz a asociaților, acționarilor sau a fondatorilor decid să își înceteze activitatea și să între în procedura de lichidare voluntară.
Scopul acestor proceduri îl constituie lichidarea activului patrimonial, acoperirea integrală a pasivului, radierea entității din registrul în care este înscrisă (Registrul Comerțului, Registrul asociaților și fundațiilor).
Oferim consultanță comprehensivă pentru gestionarea profesionistă și rapidă a acestui tip de proceduri de lichidare.